Zdravím moji milou třídu 7.A,
děkuji vám za zaslání dokladů vaší domácí výuky - ve většině případů výborná a zodpovědná příprava. Někteří z vás jste to měli tak dokonalé,přehledné a výborně zpracované,že byste to mohli učit místo mě.......:-) CHVÁLÍM!!!!
Na druhou stranu se ve vaší třídě našli i někteří,kteří vůbec nereagovali. Mají po zásluze známku za domácí přípravu!!!! :-(
Posílám dnes už skoro POSLEDNÍ část distanční výuky z Čj a D. Zbývá pak už opravdu málo,tak snad to společně dorazíme.....
Je taky možné,že se od 10.6. ve škole potkáme (ti "malí" jdou určitě!) ,uvidíme,jaký budete mít (pokud vůbec) rozvrh konzultačních hodin a předmětů. Možná jen Čj + M + cizí jazyky.....Tak D někdy jindy......:-)
Nebo třeba vy "velcí" nepůjdete vůbec.....:-)
Čj vaše učebnice str.150: ORTOGRAFIE: INTERPUNKČNÍ ZNAMÉNKA. Čárka v souvětí. Základní pravidla psaní čárky v souvětí. str.154 Dílčí pravidla psaní čárky v souvětí. Nadbytečná čárka.
str.158: Středník, funkce středníku. Dvojtečka - funkce a psaní. str.160: Uvozovky - funkce a psaní. Str.161: Pomlčka - funkce a psaní. str.162 Tři tečky -funkce. Str.163: Závorky - funkce a psaní. Str.164: Lomítko.
str.172 - 179: ČESKÁ JAZYKOVĚDA V PRVNÍ POLOVINĚ 20.STOLETÍ: stačí přečíst a znát některá jména jazykovědců - např.B.Hrozný (tady hlavně jeho velkou zásluhu v rozluštění jednoho starověkého jazyka jako PRVnˇI na světě!!!!), J.Gebauer, V.Mathesius, J.Zubatý. Už jsem totiž zažila v didaktickém testu státní maturity z Čj úkol: Co byl Pražský lingvistický kroužek (kdy působil a kdo jej založil?), ač se mi to zdálo neuvěřitelné, co všechno tam SCIO či CERMAT jsou schopni zařadit, bylo to tam!!!!!
LITERATURA nám hlásí pro septimu HOTOVO!!!! :-) Hurá!!!!
D : opět jsem ve vaší učebnici nenašla, použijte buď naši literaturu ze 6.A nebo učivo D z vaší tercie. Je to jenom opakování, už máme spolu probráno!!! KULTURA PRVNÍ POLOVINY 19.STOLETÍ: ROMANTISMUS: doba vzniku a znaky. Architektura. Malířství+sochařství. Literatura. Hudba. BIEDERMEIER. název, doba vzniku a znaky.
Možná toto už máme hotové, přesně si nepamatuji. Pokud už jsem to minule zadávala, tím líp, máte toho méně.
Ve vaší učebnici str. 105: REVOLUCE 1848 - 1849 (tomuto období se říká EVROPSKÉ JARO NÁRODů!!! (zjistěte proč?)).
str.106 Revoluce ve FRANCII, str.105 Revoluce v ITÁLII, str.107 Revoluce v NĚMECKU, str.107 Revoluce V HABSBURSKÉ MONARCHII: Zrod AUSTROSLAVISMU
a)Situace v monarchii. b)Revoluce v Rakousku. d)Revoluce v Uhrách (str.109). E)Revoluce v českých zemích.
str.117 až po str.122. SJEDNOCENÚ NĚMECKA A ITÁLIE (ta je od str.121): příčiny, průběh, výsledky. 2 důležitá jména: Otto von BISMARCK a Giuseppe GARIBALDI.
str.123 až po 127: FRANCIE mezi císařstvím a republikou (stručně).
str.128 až po 132: Pomalá cesta reforem v RUSKU (stručně).
str.134 až po 139: Vznik nové velmoci: USA v 19.století (především občanskou válku JIH proti SEVERU).
Nic už neposílejte, kdybych měla u někoho nerozhodnou klasifikaci z D, napíšu a domluvíme se na společném setkání ve škole,nebo třeba vyřešíme v hodině (pokud budete mít D.....:-).
Děkuji vám za spolupráci v tomto neobvyklém školním roce a těším se na vás....:-)
A Matějovi NEŠPOROVI děkuji za vzorné předávání informací spolužákům!!!! Máš u mě, milý Matěji ,čokoládku....:-)
Hlavně buďte zdraví!!!!
Riv.