Nové učivo ČJ a D

Srdečně zdravím třídu 7.A.

Jak se máte? Doufám,že dobře,že jste všichni zdraví a veselí!!!!  Přestože se nám (naštěstí) blíží konec karantény,my se opravdu spolu ve škole uvidíme až v příštím školním roce......:-(  Takže zase musím poslat další várku učiva distanční formou výuky. Tentokrát vás poprosím,abyste mi po 14-ti dnech (nejpozději 26.5.) poslali ukázky vaší domácí přípravy na mail a já je ohodnotím známkou. Je to tak proto, že vaše závěrečná známka na konci II.pololetí se bude skládat,jak už asi víte ze stránek našeho gymnázia, ze známek,které jste získali od 1.2. do 10.3. + hodnocení domácí přípravy přes distanční výuku + zohlednit známku na konci I.pololetí. Proto vám vaši domácí přípravu teď  musím klasifikovat.

Čj: vaše učebnice str.100 - ČESKÉ DIVADLO MEZI VÁLKAMI:
                                            Společensko - historické pozadí,    ND a Městské divadflo na Královských Vinohradech,   Osvobozené divadlo (tady určitě přidejte více her + jejich společné filmy - str.101 sloupeček vlevo). A osudy V+W + Ježka po ukončení II.svět.války.).   
                               str.101 - Funkce divadla mezi oběma válkami

                               str.141 II.SVĚTOVÁ VÁLKA a JEJÍ OBRAZ v LITERATUŘE
                                str.142 : Protektorát 1939 - 1945 přečíst (bude se nám hodit i příští rok do D). Zvláštní pozornost,prosím,věnujte odstavci Dvě krásné ženy (na ulici,po jedné z nich pojmenované,totiž bydlím.....:-)).
                                 str.144: Druhá světová válka v české literatuře : Společensko-historické pozadí.  Vztah totality k umění   Oficiální umění.   Literatura.

ČJ - mluvnice: učebnice str.135: STYLISTICKY NEVHODNÉ NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ a SOUVĚTNÉ STAVBY| - které JSOU CHYBAMI:
                                                     Řadíme mezi ně?   Dopouštějí se jich?
                                        str.137:  ANAKOLUT je?  Příklad - str.138?  KONTAMINACE je?  Příklad - str.138?  ZEUGMA je? Příklad -str.138?  ATRAKCE je? Příklad -str.139?   Na str.147 - 149 máte příklady souvětí a vět se syntaktickými chybami. JE tam vtipná ukázka ze Znojma.....:-)

V MF DNES v pondělí 11,5, (včerejší vydání) v přijímačkovém testu přesně toto zadání - odchylky od větné stavby!!!
                                                   

D: učebnice str.90: DĚJINY VÝZNAMNÝCH STÁTů v EVROPĚ:
                                Volání po sjednocení Německa Proč? Kdy?Nepokoje?
                                   -"-        -"-      -"-       Itálie: Proč? Sardinské království? Karbonáři?  1820 povstání? Výsledek?
                                   Červencová revoluce ve Francii:  1824 na trůn? Utužení režimu! Rozpuštění sněmovny - ozbrojené povstání. Ludvík Filip?
                                     Rusko:  (str.78) Zájem o Balkán?  Povstání děkabristů?
Car Alexandr I. a Mikuláš I.
                                       Polsko: Polsko + Rusko tvořily? 1830 povstání? Výsledek?                       Osmanská říše: (str.79) Úpadek? Rusko útočí na Turky proč?  Turkům přispěchá na pomoc? Obě země se bojí čeho?
                                         Balkán: str.79) Různá minulost? Nepřátelské vztahy proč? Jaké náboženství? Řekové?

učebnice str? (nenašla jsem ve vaší učebnici, nevím proč????)  DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ a HABSBURSKÉ MONARCHIE
                          Co byl Metternichovský absolutismus? Od r.1804 vyhlášeno Rakousko?  Do sešitu rodokmen Habsburků od FRANTIŠKA II.po posledního císaře KARLA I. a císařovnu ZITU!
Jak vládl František I.?  Po jeho smrti 1835 vládne?  Heslo synovi FERDINANDOVI v závěti Františka I?

učebnice str.?  NÁRODNÍ OBROZENÍ   - probírali jsme spolu ve vaší 6.A vloni.

učebnice str.112 - VELKÁ BRITÁNIE jako vedoucí světová velmoc (až na str.116 přečíst a udělat zápis do sešitu).


Přeji krásné jaro, hodně zdraví celé vaší rodině a buďte v závěru karantény veselí a studujte pilně!!!!! :-)  Těším se,až mi  zašlete vaše výsledky.
Rif......:-)