Paní Rivolová zadává vypsat z učebnice výtah následujících témat:
Slavná revoluce v Anglii
USA: První kolonie, Vznik USA, Válka Severu proti Jihu
Francie: Ludvík XIII. - XV. - konec před VFR
[25. 3. 2020]
Citace pokynů:
D. prosím - DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ a HABSBURSKÉ MONARCHIE: (omlouvám se, nemohu to najít ve vaší učebnici,ale já doufám,že vy si poradíte. Navíc mám dojem,že jsme to spolu probrali ve vaší tercii).
České země po třicetileté válce: stačí stručně,jak situace u nás vypadala
Rekatolizace: Co to je? Co znamená konvertovat, kdo byli jezuité? Proč zavedeny násilné prostředky a tvrdé tresty?! Jak byli lidé ke katolickému náboženství motivováni?
Robota + nevolnictví: Co byla robota? Co obsahovala? Proč se poddaní proti robotě bouřili? Co byly robotní patenty? Desátek církvi a daně panovníkovi? Proč se stali nevolníky? Co tím pádem nesměli? A při porušení mohli dostat až trest?
do sešitu, prosím, vytvořit rodokmen HABSBURKů.....:-) (od Ferdinanda III.Habsburského po Františka II.Habsburského). Děkuji.
MARIE TEREZIE: Co byla Pragmatická sankce? Války o dědictví rakouské - proč? S kým? Výsledek? Sedmiletá válka - s čím se MT nehodlala smířit: S kým válčila? Doba trvání a výsledek?
Reformy MT:- proč začala s reformami? 3 oblasti reforem: a v nich vypište důležitá rozhodnutí. Pro nás proč důležitý rok 1774???!!! :-)
Její rodinný život? Velká láska s celoživotním partnerem? Neobvykle vysoký počet dětí? A jejich přísná výchova proč? A její přezdívka?
JOSEF II. - jeho nástup na trůn, hned také začal s čím? 2 vyhlášené PATENTY (= zákony): Co znamená TOLERANČNÍ PATENT? A co PATENT O ZRUŠENÍ NEVOLNICTVÍ? Dále občanský a trestní zákoník.umožňoval: a), b), c). Negativní reforma:Rušil kláštery - které? Proč? Bohužel nenávratně zmizela? Klášterní budovy přeměnil na? (příklad zrušení velkého kláštera premonstrátů ve Znojmě???? Přeměnil jej na?)
Kterou reformu plánoval a už nestihl? Protože roku 1790?
Josefovy nepovedené reformy:.....
BAROKO: (str.60 ve vaší učebnici D). Znaky, doba trvání, nejvýzn.představitelé v Evropě i u nás: (v hudbě, sochařství, architektuře, malířství).
Toť zatím vše.
[8. 4. 2020]
[24. 4. 2020]
DĚJEPIS: str.82 - 88 ve vaší učebnici: NAPOLEON BONAPARTE a NAPOL:VÁLKY.
str.90 - VÍDEŇSKÝ KONGRES (Kdy a kde? Svolává a řídí jej? Přezdívka kongresu? Co a kdy jej na 100 dnů přerušilo? Výsledky kongresu?)
str.92 - SVATÁ ALIANCE (Kdo? Kdy? Proč? Čemu snaha zabránit?)
str.98 - PROCES MODERNIZACE A ZROD KAPITAL:SPOLEČNOSTI: (od 98 po 103) Stačí stručně. Především Průmyslová revoluce.
[8. 4. 2020]
str.59 v naší učebnici: BAROKO (vypište si důležité údaje dle vlastního uvážení), totéž ROKOKO a KLASICISMUS + OSVÍCENSTVÍ. (Nic těžkého pro vás, už jsme spolu probírali ve vaší tercii i v literatuře v 5.A)
str.72 VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE (velký nadpis)
A) Příčiny revoluce
B) Hospodářská situace v Evropě
C) Svolání generálních stavů
PRůBĚH REVOLUCE: I. První období revoluce
II. Události let 1790 - 1791
III. Konstituční monarchie
IV. Republika:
V. Jakobínská hrůzovláda
VI. Direktorium a konzulát
Tak hodně zdaru s dějinami FRANCIE, ale i to by mělo být pro vás jenom opakování z tercie.
Přeji vám všem klidné Velikonoce (letos teda dosti izolované) a už se na vás těším ve školních lavicích.....(i když asi až v půlce května,když to dobře půjde!!!).
Buďte hlavně zdraví a v pohodě!
Vaše vyučující Čj + D
[24. 4. 2020]
DĚJEPIS: str.82 - 88 ve vaší učebnici: NAPOLEON BONAPARTE a NAPOL:VÁLKY.
str.90 - VÍDEŇSKÝ KONGRES (Kdy a kde? Svolává a řídí jej? Přezdívka kongresu? Co a kdy jej na 100 dnů přerušilo? Výsledky kongresu?)
str.92 - SVATÁ ALIANCE (Kdo? Kdy? Proč? Čemu snaha zabránit?)
str.98 - PROCES MODERNIZACE A ZROD KAPITAL:SPOLEČNOSTI: (od 98 po 103) Stačí stručně. Především Průmyslová revoluce.
[12. 5. 2020]
učebnice str.90: DĚJINY VÝZNAMNÝCH STÁTů v EVROPĚ:
Volání po sjednocení Německa Proč? Kdy?Nepokoje?
-"- -"- -"- Itálie: Proč? Sardinské království? Karbonáři? 1820 povstání? Výsledek?
Červencová revoluce ve Francii: 1824 na trůn? Utužení režimu! Rozpuštění sněmovny - ozbrojené povstání. Ludvík Filip?
Rusko: (str.78) Zájem o Balkán? Povstání děkabristů?
Car Alexandr I. a Mikuláš I.
Polsko: Polsko + Rusko tvořily? 1830 povstání? Výsledek? Osmanská říše: (str.79) Úpadek? Rusko útočí na Turky proč? Turkům přispěchá na pomoc? Obě země se bojí čeho?
Balkán: str.79) Různá minulost? Nepřátelské vztahy proč? Jaké náboženství? Řekové?
učebnice str? (nenašla jsem ve vaší učebnici, nevím proč????) DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ a HABSBURSKÉ MONARCHIE
Co byl Metternichovský absolutismus? Od r.1804 vyhlášeno Rakousko? Do sešitu rodokmen Habsburků od FRANTIŠKA II.po posledního císaře KARLA I. a císařovnu ZITU!
Jak vládl František I.? Po jeho smrti 1835 vládne? Heslo synovi FERDINANDOVI v závěti Františka I?
učebnice str.? NÁRODNÍ OBROZENÍ - probírali jsme spolu ve vaší 6.A vloni.
učebnice str.112 - VELKÁ BRITÁNIE jako vedoucí světová velmoc (až na str.116 přečíst a udělat zápis do sešitu).
[31. 5. 2020]
D : opět jsem ve vaší učebnici nenašla, použijte buď naši literaturu ze 6.A nebo učivo D z vaší tercie. Je to jenom opakování, už máme spolu probráno!!! KULTURA PRVNÍ POLOVINY 19.STOLETÍ: ROMANTISMUS: doba vzniku a znaky. Architektura. Malířství+sochařství. Literatura. Hudba. BIEDERMEIER. název, doba vzniku a znaky.
Možná toto už máme hotové, přesně si nepamatuji. Pokud už jsem to minule zadávala, tím líp, máte toho méně.
Ve vaší učebnici str. 105: REVOLUCE 1848 - 1849 (tomuto období se říká EVROPSKÉ JARO NÁRODů!!! (zjistěte proč?)).
str.106 Revoluce ve FRANCII, str.105 Revoluce v ITÁLII, str.107 Revoluce v NĚMECKU, str.107 Revoluce V HABSBURSKÉ MONARCHII: Zrod AUSTROSLAVISMU
a)Situace v monarchii. b)Revoluce v Rakousku. d)Revoluce v Uhrách (str.109). E)Revoluce v českých zemích.
str.117 až po str.122. SJEDNOCENÍ NĚMECKA A ITÁLIE (ta je od str.121): příčiny, průběh, výsledky. 2 důležitá jména: Otto von BISMARCK a Giuseppe GARIBALDI.
str.123 až po 127: FRANCIE mezi císařstvím a republikou (stručně).
str.128 až po 132: Pomalá cesta reforem v RUSKU (stručně).
str.134 až po 139: Vznik nové velmoci: USA v 19.století (především občanskou válku JIH proti SEVERU).
Nic už neposílejte, kdybych měla u někoho nerozhodnou klasifikaci z D, napíšu a domluvíme se na společném setkání ve škole,nebo třeba vyřešíme v hodině (pokud budete mít D.....:-).
--